Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій
Матеріали
для участі Кремінської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4
у Міжнародній виставці
«Сучасні заклади освіти – 2016»
Тема: «Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій»
Для того, чтобы чувствовать себя хорошо, иногда нужны наши усилия, а иногда это возможно только с помощью других
О.В.Залесская,
канд. психол.наук
Діти завжди потребують захисту і розуміння дорослих, також мають потребу доступного прояснення небезпек зовнішнього світу.
Зважаючи на надзвичайну актуальність соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми, які мають високий рівень стресу внаслідок надзвичайних подій в Україні, Дитячий Фонд ЮНІСЕФ спільно з Національним Університетом «Києво-Могилянська Академія» та Українським науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи впровадили ряд заходів щодо соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми, батьками та педпрацівниками, які мають високий рівень стресу.
З метою підвищення якості надання психосоціальних послуг учасникам навчально-виховного процесу працівники соціально-психологічної служби ЗОШ № 4 пройшли навчання з теми «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у школярів».
Програма «Навички кризового консультування та розвитку психосоціальної стійкості до стресу» складалась з 7 модулів з попередньо проведеною дослідницькою роботою. Експрес-оцінка соціально-психологічного стану учасників НВП виявила високий рівень стресу, причиною чого був пережитий досвід. Діти та дорослі відчували страх, злість, сум, мали проблеми зі сном або увагою впродовж кількох днів або й тижнів після того, як стали свідками негативних подій. Вони як дзеркало відображають те, що відбувається в суспільстві.
В контексті нових викликів, які постали перед країною, перед педагогічними працівниками виникла необхідність пояснювати дітям, що відбувається, як реагувати на конфлікти, як утриматися від жорстоких та емоційних оцінок. Цим і було зумовлено впровадження даної програми .
Мета програми: Захист психічного здоров'я педпрацівників, дітей та їх батьків після травмуючих подій.
Завдання:
Ø Вчити дітей навичкам самостійного відновлення
Ø Підтримка поведінки, яка допомагає адаптуватися
Ø Профілактика неадаптивної поведінки
Впровадження програми сприяло відновленню психологічного стану учасників навчально-виховного процесу. Повторні дослідження засвідчили високу ефективність програми відновлення психосоціальної стійкості.