Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій

18.10.2018 23:40

 

Матеріали

для участі Кремінської загальноосвітньої школи  І-ІІІ ступенів № 4

у Міжнародній виставці

«Сучасні заклади освіти – 2016»

Тема: «Психолого-педагогічна підтримка учасників навчально-виховного процесу в умовах надзвичайних ситуацій»

Для того, чтобы чувствовать себя хорошо,       иногда нужны наши усилия, а иногда это  возможно только с помощью других           

О.В.Залесская,

 канд. психол.наук

 

Діти завжди потребують захисту і розуміння дорослих, також мають потребу  доступного прояснення небезпек зовнішнього світу.

Зважаючи на надзвичайну актуальність соціально-педагогічної та психологічної роботи з дітьми, які мають високий рівень стресу внаслідок надзвичайних подій в Україні, Дитячий Фонд ЮНІСЕФ спільно з Національним Університетом «Києво-Могилянська Академія» та Українським науково-методичним центром практичної психології та соціальної роботи  впровадили ряд   заходів щодо соціально-педагогічної та  психологічної роботи з дітьми, батьками та педпрацівниками, які мають високий рівень стресу.

З метою підвищення якості надання психосоціальних послуг учасникам навчально-виховного процесу  працівники соціально-психологічної служби ЗОШ № 4 пройшли навчання з теми «Навички кризового консультування та розвиток психосоціальної стійкості до стресу у школярів».

Програма «Навички кризового консультування  та розвитку психосоціальної стійкості до стресу» складалась з 7 модулів з попередньо проведеною дослідницькою роботою. Експрес-оцінка соціально-психологічного стану учасників НВП виявила високий рівень стресу, причиною чого був пережитий досвід. Діти та дорослі  відчували страх, злість, сум, мали проблеми зі сном або увагою впродовж кількох днів або й тижнів після того, як стали свідками негативних подій. Вони як дзеркало відображають те, що відбувається в суспільстві.

В контексті нових викликів, які постали перед країною, перед педагогічними працівниками виникла необхідність пояснювати дітям, що відбувається, як реагувати на конфлікти, як утриматися від жорстоких та емоційних оцінок. Цим і було зумовлено впровадження даної програми .

Мета програми: Захист психічного здоров'я педпрацівників, дітей та їх батьків після травмуючих подій.

Завдання:

Ø Вчити дітей навичкам самостійного відновлення

Ø Підтримка поведінки, яка допомагає  адаптуватися

Ø Профілактика неадаптивної поведінки

Впровадження програми сприяло відновленню психологічного стану учасників навчально-виховного процесу. Повторні дослідження  засвідчили високу ефективність програми відновлення психосоціальної стійкості.