Програма семінару для вчителів хімії. Управлінська довідка про підсумки районного семінару для вчителів хімії

15.03.2015 08:27
Управлінська довідка про  підсумки районного семінару
для вчителів хімії
 
 
 
Відповідно до плану роботи школи, наказу по школі № від . « Про проведення  науково-практичного семінару» ... р. в Кремінській ЗОШ № 4 було проведено науково-практичний семінар для вчителів хімії,  керівників методичних обє’днань  вчителів початкових класів, методистів КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області за темою: «Формування ключових компетенцій учасників навчально-виховного процесу засобами навчального предмету».
  З метою реалізації завдань семінару була створена організаційна група у складі   ПІП. Нею були визначені складові науково-практичного семінару, коло учасників, найважливіші проблеми, форми презентації досвіду роботи.
Зміст семінару реалізувався теоретичним та практичним  блоками.
Теоретична частина   представлена   виступами ПІП – завідувача  КО «... районний методичний кабінет Луганської області», .... – заступника директора з НВР Кремінської ЗОШ № 4, вчителів хімії ПІП  ( назви шкіл).
Під час виступів були розкриті проблеми результативності ЗНО з хімії, результати Всеукраїнських олімпіад, показане місце району у загально-обласному рейтингу, дана характеристика реалізації «Програми професійного розвитку вчителя» освітянами Кремінщини (ПІП, Реалізація «Програми професійного розвитку вчителя» освітянами Кремінщини. Проблеми і здобутки.). 
Питання наукового підґрунтя педагогічної діяльності вчителів хімії в частині застосування досягнень педагогіки, психології, дидактики,  особливості  формування компетенцій сучасного вчителя засобами науково-методичного семінару   висвітлено  Кременчуцькою С.В., заступником директора Кремінської  ЗОШ №4  з НВР (тема виступу:  «Формування компетенцій сучасного вчителя засобами науково-методичного семінару»). Досвід роботи з застосування сучасних підходів до хімічної освіти учнів був презентований вчителями хімії шкіл району. Теми виступів: «Формування хімічної культури учнів засобами урочної та позаурочної діяльності»» - ПІП(...); ПІП  «Досвід запровадження проектної технології в процесі викладання хімії» (вчитель хімії ...), Мельник С.А  «Підвищення рівня навчальних досягнень учнів і мотивації до вивчення хімії засобами ІКТ» (Кремінська ЗОШ № 4).  
Представниками  Сєвєродонецького хіміко-технологічного інституту
були охарактеризовані  правила вступу до ВНЗ 2013 р., вимоги до рівня предметних, загальнонавчальних компетенцій майбутнього абітурієнта.
Кременчуцькою С.В., заступником директора з НВР, було проведено анкетування учасників семінару з питань використання та володіння ІКТ в навчально-виховному процесі, представлена аналітична довідка за підсумками аналогічного анкетування учнів 9-11 класів.
Практична частина семінару   об’єднана темою: «Реалізація змістових ліній хімічної компоненти державного стандарту в умовах сучасної школи».
Шкільним бібліотекарем...  підготовлено  виставку методичної   літератури з предмету.
Вчителем образотворчого мистецтва ... презентована виставка дитячих робіт за темою: «Хімія в моєму житті».
Вчителем початкових класів  ... (1 клас)   представлений фрагмент уроку «Я і Україна» за темою: «Формування експериментальних умінь,  необхідних для виконання хімічних дослідів. Вчимось спостерігати і досліджувати». Метою даного уроку  було формування  уявлення про дослідження, досліди, навичок  проведення дослідів, розвивати вміння за допомогою дослідів знаходити відповідь на запитання виховувати допитливість і бажання вивчати навколишній світ, спостережливість і увагу. Урок проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
З метою  підвищення інтересу дітей до природничих наук через дослідницьку діяльність, розширення уявлення дітей про науку хімію через ігрові технології, формування практичних навичок дослідження, спостереження   вчителем ... було проведено засідання клубу «Пізнайко». В гостях у хімії.  Захід  проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
  Вчителем ... був показаний фрагмент уроку основ здоров’я  з метою  повторення ознак здоров’я, ознайомлення учнів з частинами тіла людини, його внутрішніми органами, усвідомлення важливості кальцію в організмі людини, розвитку спостережливості, допитливості учнів, навичок дослідно-експериментальної діяльності,  виховання поваги до науки хімії. Урок проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
  З метою  ознайомлення дітей з поняттям «тіло», «речовина», «молекула», формування навичок  встановлювання відповідності між тілом і речовиною,   розпізнавання агрегатних станів тіл, формування   практичних навичок  проведення дослідів, розвитку уважності, спостережливості, логічного мислення, виховання взаємодопомоги, підтримки, вміння працювати в колективі, групі  вчителем ...був презентований  фрагмент уроку «Я і Україна». Урок проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
Вчителем .... представлено роботу  творчої лабораторії «Дослідник» за програмою: «Захист дослідницького навчального проекту «Корисні копалини в рідному краї». Метою заходу було  навчити дітей проводити дослідження, користуватися додатковою літературою і Інтернетом, створювати учнівські презентації, вчити взаємодії учнів під час спільної роботи в групах, створювати інформаційно-аналітичний продукт,  прищеплювати любов до  рідного краю. Захід  проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
Практичною складовою науково-методичного семінару було знайомство з навчально-методичним комплексом кабінету хімії. (Вчитель  ...  лаборант  ...)
  Підвищенню рівня компентності вчителів з питань інформаційно-комунікаційних технологій сприяло практичне заняття–тренінг з використання ЕПНП (електронний продукт навчального призначення) (вчитель хімії, інформатики  ...., кабінет інформаційних технологій). Заняття проведено на високому науково – теоретичному, методичному рівні.
Робота з формування міжпредметних, предметних (галузевих),
 соціальних компентностей учнів засобами урочної діяльності була представлена фрагментом уроку за темою «Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини» (учитель ... 9 клас, кабінет інформаційних технологій). Урок проведено на достатньому науково – теоретичному, методичному рівні.
В процесі роботи творчої лабораторії вчителів хімії керівником  творчої групи вчителів хімії Кремінського району .... піднято питання формування професійних компетентностей вчителя через діяльність районного методичного обє’днання, підведено підсумки районного семінару (.... завідувач КО «... районний методичний кабінет Луганської області).
Позитивним моментом науково-практичного семінару був інформаційно-комп'ютерний супровід усіх етапів  діяльності.  Виступи учасників  були проілюстровані презентаціями за проблемою семінару.
 
На підставі зазначеного зроблені наступні висновки.
 
  1. Науково – практичний семінар для вчителів хімії, керівників методичних об'єднань вчителів початкових класів, методистів РМК проведено на високому рівні.
 2. В школі існує система роботи з хімічної освіти учнів, що поєднує в собі взаємопов’язані компоненти: урочна діяльність – позаурочна діяльність з предмету – науково-дослідницька робота – ІКТ супровід уроків хімії – інформаційно-бібліотечний супровід хімічної освіти – навчальний ресурс кабінету хімії -  адміністративний контроль та методичний супровід НВП.
 
 
Рекомендації.
 
1. Вчителям, що  брали участь  в науково-методичному семінарі підготувати матеріали за підсумками семінару для публікації в фахових  виданнях, поширювати досвід роботи з хімічної освіти учнів серед учительської спільноти.
2.  Відмітити активну роль учасників семінару: ПІП
3. Відмітити активну роль в організації  семінару  ПІП
4. Управлінську довідку довести до відому педагогічного колективу на засіданні педагогічної ради.
 
 
24.12....                                                            Кременчуцька С.В.
 
 
 
 
 
 
 
   

Міністерство освіти і науки України

Відділ освіти Кремінської районної державної адміністрації

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 4

 

 

 

 

ПРОГРАМА 

 НАУКОВО-ПРАКТИЧНОГО СЕМІНАРУ

 

«ФОРМУВАННЯ КЛЮЧОВИХ  КОМПЕТЕНЦІЙ УЧАСНИКІВ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ ЗАСОБАМИ НАВЧАЛЬНОГО ПРЕДМЕТУ»

 

(для вчителів хімії,  керівників методичних обє’днань  вчителів початкових класів, методистів КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області"

 

 

  Порядок роботи

9-00 – 9-30 - Реєстрація учасників семінару. Екскурсія по  школі. Кава-брейк.   

9-30 – 10-15     І.  Науково-теоретичний  семінар   Місце проведення – конференц-зал

 

9-30 – відкриття науково-практичного семінару

Привітання учасників науково-практичного семінару

Кременчуцький А.М. , начальник відділу освіти  Кремінської РДА

Роль професійного зростання вчителя в умовах оновлення освіти   

Новицький Л.М., директор Кремінської ЗОШ № 4   

Місце Кремінської ЗОШ № 4 в методичному співтоваристві шкіл району.

 

ТЕОРЕТИЧНА ЧАСТИНА

 

Мацегора Л.І.,  завідувач КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області

Реалізація «Програми професійного розвитку вчителя» освітянами Кремінщини. Проблеми і здобутки.

 

Антоненко Г.А., відповідальний секретар приймальної комісії Сєвєродонецького хіміко-технологічного інституту

Взаємозв’язок школи та ВНЗ в умовах реформування системи освіти.

  Кременчуцька С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи              

«Формування компетенцій сучасного вчителя засобами   науково-методичного семінару»

 

Мельник С.А.,  вчитель хімії

«Підвищення рівня навчальних досягнень учнів і мотивації до вивчення хімії засобами ІКТ»

 

Безкровний О.Ю., методист КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області

Кременчуцька С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи                   

Анкетування учасників семінару з питань використання та володіння ІКТ.

 

 

II. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА

Реалізація змістових ліній хімічної компоненти державного стандарту в умовах сучасної школи.

Кременчуцька С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи
«Формування компетенцій сучасного вчителя засобами  науково-методичного семінару»
 
Мельник С.А.,  вчитель хімії
«Підвищення рівня навчальних досягнень учнів і мотивації до вивчення хімії засобами ІКТ»
 
Безкровний О.Ю., методист КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області
Кременчуцька С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи
Анкетування учасників семінару з питань використання та володіння ІКТ.
 
 
II. ПРАКТИЧНА ЧАСТИНА
 
Реалізація змістових ліній хімічної компоненти державного стандарту в умовах сучасної школи.
 
Блок I
1. 10-00, каб.312.
 
Зустріч випускників школи з викладачами  Сєвєродонецького хіміко-технологічного інституту
Правила вступу до ВНЗ. Вимоги до рівня предметних, загальнонавчальних компетенцій майбутнього абітурієнта.
 
 
Блок IІ
Цикл  фрагментів  уроків та позаурочних заходів з учнями початкової школи.
 
Мета. Реалізація принципу наступності і неперервності хімічної освіти в умовах оновлення системи освіти.
 
1. 10-30, 1-й  клас, вчитель Целуйко В.В., каб.121
 
Формування експериментальних умінь необхідних для виконання хімічних дослідів.Вчимось спостерігати і досліджувати.
 
Мета. Дати уявлення про дослідження, досліди; учити проводити досліди; розвивати вміння за допомогою дослідів знаходити відповідь на запитання; розвивати спостережливість і увагу; виховувати допитливість і бажання вивчати навколишній світ.
 
 
2. 10-30, 2-А клас, вчитель Рибцева М.О., каб. 112
 
Засідання клубу «Пізнайко». В гостях у хімії.
 
Мета.  Підвищення інтересу дітей до природничих наук через дослідницьку діяльність; розширити уявлення дітей про науку хімію через ігрові технології; формувати практичні навички досліджувати, спостерігати, робити висновки.
 
3. 10-30, 2-Б клас, вчитель  Роменська Т.В., каб. 213

Фрагмент уроку основ здоров’я.

Мета.  Повторити ознаки здоров’я, ознайомити учнів з частинами тіла людини, його внутрішніми органами, показати важливість кальцію в організмі людини; розвивти спостережливість, допитливість учнів, навички дослідно-експериментальної діяльності; виховувати повагу до науки хімії.

 

4. 10-30, 3-й клас, вчитель  Смага Л.Г., каб. 113

Фрагмент уроку «Я і Україна».

Мета.  Ознайомити дітей з поняттям «тіло», «речовина», «молекула», вчити встановлювати відповідність між тілом і речовиною, вчити розпізнавати агрегатні стани тіл, формувати   практичні навички   проведення дослідів; розвивати уважність, спостережливість, логічне мислення; виховувати взаємодопомогу, підтримку, вміння працювати в колективі, групі.

5. 10-30, 4-й клас, вчитель Кіяшко О.В., каб.212

Творча лабораторія «Дослідник».

Захист дослідницького навчального проекту «Корисні копалини в рідному краї»

Мета.  Вчити дітей проводити дослідження, користуватися додатковою літературою і інтернетом; створювати учнівські презентації; вчити взаємодії учнів під час спільної роботи в групах; створювати інформаційно-аналітичний продукт; прищеплювати любов до  рідного краю.

                                                                                                            

Блок ІІІ

 

11-15, каб. 307

Вчитель  Мельник С.А.,  лаборант  Кузьменко Г.М.

Знайомство з навчально-методичним комплексом кабінету хімії.

11-30, каб. 205, вчитель Мельник С.А

Підвищення рівня компентності вчителів з питань інформаційно-комунікаційних технологій.

 

Формування міжпредметних, предметних (галузевих), соціальних компентностей учнів засобами урочної діяльності

каб. 205, 9-й клас. Хімія. Вчитель Мельник С.А.

Фрагмент уроку

Тема. Отруйність спиртів, їх згубна дія на організм людини.

12-15. Перерва. Кава-брейк.

Вчитель  Мельник С.А.,  лаборант  Кузьменко Г.М., завідувач бібліотекою Скляр Л.П.

Знайомство з навчально-методичним комплексом кабінету хімії, шкільної бібліотеки.

12-30, каб. 205, вчитель Мельник С.А.

Практичне заняття. Тренінг з використання ЕПНП (електронний продукт навчального призначення).

 
Блок  ІV
 

«Шкільне навчання ніколи не починається з пустого місця, а завжди опирається на певну

стадію розвитку, що подолала дитина»

                                                                    Л.С.Виготський

 
13-00, каб. 205, вчитель Мельник С.А.
Творча лабораторія вчителів хімії. Проблеми. Здобутки.
 
Череповська Л.О. – керівник  творчої групи вчителів хімії Кремінського району.
«Формування професійних компетентностей вчителя через діяльність районного методичного обє’днання»
 
Євсєєва  , вчитель хімії Варварівської ЗОШ
Досвід запровадження проектної технології в процесі викладання хімії.
 
Шишлак Г.В., вчитель хімії Бараниківської ЗОШ 
Проблеми та запитання молодого вчителя 
 
Дегтяренко, вчитель хімії Красноріченської ЗОШ
Формування хімічної культури учнів засобами урочної та позаурочної діяльності
 
Мацегора Л.І.,  завідувач КО «Кремінський районний методичний кабінет Луганської області
Підведення підсумків науково-практичного семінару
 
Кременчуцька С.В., заступник директора з навчально-виховної роботи
Анкетування учасників семінару.
 
 
6
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

                              

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

                               

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3. Гончар А.М.                  тема:  
учитель трудового               
навчання                        
 
4. 
 
III. Підведення підсумків семінару. Робота з 
документацією. 12-30
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                  

 

 

 

3. Гончар А.М.                  тема: 

учитель трудового              

навчання                       

 

4.

 

III. Підведення підсумків семінару. Робота з

документацією.                                                             12-30

 

 

 

 

 

 

                             

 

 

               

 

 

 

 

 

3

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Гончар А.М.                  тема:  

учитель трудового               

навчання                        

 

4. 

 

III. Підведення підсумків семінару. Робота з 

документацією. 12-30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

                                                                                                  2